Η Παιδική – Εφηβική Δανειστική Βιβλιοθήκη του Κ.Δ.Α.Π. Νεάπολης της Κ.Ε.Κ.Π.Α. - Δ.Ι.Ε.Κ. με αφορμή την επίσκεψη των μαθητών του Γυμνασίου Καναλίων Μαγνησίας την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017 στο χώρο της βιβλιοθήκης παρουσίασε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με θέμα τη σχέση των βιβλίων με τον κινηματογράφο.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίστηκε στο βιβλίο «Η εφεύρεση του Ούγκο Καμπρέ» του Μπράιαν Σέλζνικ (εκδόσεις Πατάκης 2012) και την κινηματογραφική του μεταφορά του από το σκηνοθέτη Μάρτιν Σκορτσέζε (Hugo, 2011). Το βιβλίο όπως και η ταινία αναφέρονται στη ζωή και το έργο του κινηματογραφιστή Ζωρζ Μελιές (1861-1938) ο οποίος υπήρξε ο πρώτος που κατανόησε την αφηγηματική δυνατότητα του κινηματογράφου και αφού αγόρασε την πρώτη κινηματογραφική μηχανή από τους αδερφούς Λυμιέρ κατάφερε να θέσει τις βάσεις της επιτυχίας του κινηματογράφου σκηνοθετώντας από το 1896 έως το 1914, 531 ταινίες μεταξύ των οποίων και “Το ταξίδι στη Σελήνη (1902).
Στο πλαίσιο του προγράμματος διαβάστηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ με παράλληλη προβολή εικόνων από το βιβλίο. Στη συνέχεια παρακολούθησαν παρουσίαση που αφορούσε στην εφεύρεση της κινηματογραφικής κάμερας από τους αδελφούς Λυμιέρ (1878), την πρώτη κινηματογραφική προβολή στο Παρίσι του 1895, τις πρώτες μυθοπλαστικές ταινίες του Ζωρζ Μελιές και την εξέλιξη του βωβού κινηματογράφου μέχρι και τη δεκαετία του 1940 με ιδιαίτερη αναφορά στον σκηνοθέτη / ηθοποιό Τσάρλι Τσάπλιν. Η παρουσίαση συνοδεύτηκε από χαρακτηριστικά αποσπάσματα σημαντικών ταινιών της εποχής.
Στη συνέχεια τα παιδιά στο εικαστικό εργαστήριο με τη βοήθεια του εικαστικού Απόστολου Ντελάκου δημιούργησαν ατομικά σχέδια για τη δημιουργία ενός μικρού animation (κινούμενο σχέδιο) που συνδυάζει την εικονογράφηση του βιβλίου με αποσπάσματα από την ομώνυμη ταινία. Μπορείτε να δείτε το κινούμενο σχέδιο πατώντας εδώ.
Στο τέλος τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο της βιβλιοθήκης από το βιβλιοθηκονόμο, Χαράλαμπο Μπάρδα και δανείστηκαν βιβλία που επέλεξαν.
Η συμμετοχή των παιδιών σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έδειξε με έναν ιδιαίτερο και μοναδικό τρόπο πως συνδυάζεται μέσα στη βιβλιοθήκη η γνώση με την χαρά, την απόλαυση και τη δημιουργία.